Panduan & Arahan Topup SMS Flexi Reload
.jpg)
No. Server/Gateway:
CELCOM: 013-9026355
MAXIS: 017-9507199
DIGI: 016-9305822
Format untuk Aktifkan Akaun & Pengesahan.
Sila taip: PIN_222222_<Kod Pin Anda>
Contoh: PIN 222222 654321



CELCOM
Format Untuk:
Topup Maxis RM10 ke no. h/p 0121234567.
Contoh: 0121234567 C10 123456

MAXIS
Format Untuk:
Topup Celcom RM10 ke no. h/p 0131234567.
Contoh: 0131234567 MX10 123456
Hantar ke server: CELCOM / MAXIS / DIGI
DIGI.
Format Untuk:
Topup Digi RM10 ke no. h/p 0161234567.
Contoh: 0161234567 D10 123456
Hantarkan ke server: CELCOM / MAXIS / DIGI
iTALK
Format Untuk:
Request PIN iTalk RM10.
Contoh: 0121234567 IT10 123456
Hantar ke server: CELCOM / MAXIS / DIGI
Umobile.
Format Untuk:
Request PIN UMobile RM10.
Contoh: 0181234567 UMP10 123456
Hantar ke server: CELCOM / MAXIS / DIGI
Format untuk Pertanyaan Baki .
Sila taip: DEP_<Kod Pin Anda>
Contoh: DEP 654321
Format untuk Pindahkan / Transfer Modal (sesama agen). *MINIMUM transfer modal ialah RM100
Sila taip: DEP_<NoHP yg nak ditransfer>__
Contoh: DEP 0121234567 100 654321
Hantar ke server: CELCOM / MAXIS / DIGI
Format untuk Pertukaran / Tukar PIN .
Sila taip: PIN_<No Pin Lama>_
Contoh: DEP 654321 332211
Panduan Topup Pelanggan.
1. Untuk topup nilai lain, anda hanya perlu menukarkan nilai itu & kod sahaja. Pastikan baki EasyReload (Flexi) mencukupi untuk anda topup, sekiranya baki tidak mencukupi, proses topup tidak akan dilakukan. Bagi TELCO di atas (MAXIS, CELCOM & DIGI) - Pelanggan akan di tambah nilai secara Autoreload (masuk terus ke dalam handphone pelanggan) dalam masa antara 15 saat hingga 3 minit atau lebih, bergantung kepada sistem pengendali rangkaian MAXIS, CELCOM & DIGI.
2. Dalam tempoh 24 jam, anda tidak boleh topup nombor dengan nilai yang sama, sekiranya anda ingin topup juga nombor tersebut, hendaklah dalam nilai yang berbeza, ini bertujuan sebagai protection agar anda tidak melakukan kesilapan. Seperti lain-lain server, anda akan menerima mesej pengesahan samada topup itu berjaya atau gagal berserta makluman baki terkini untuk setiap transaksi topup yang anda lakukan. Untuk lebih jimat, sila masukkkan no. SERVER (Gateway) ke dalam senarai Celcom 8Pax / Teman 20 anda atau Activ10 anda atau Friends & Family anda. Perlu diingat, no. SERVER (Gateway) adalah utk urusan penghantaran mesej topup & pertanyaan baki shj.